Shanka

Shanka, niveau 2 – Feuille de perso interactive (PDF – approx. 600KB)

Biographie: Shanka vient de

Contacts:

Mises en situation:

Mise en situation 1. Lors d’une escarmouche en ville avec des brigands, si tu vois que le combat ne tourne pas en votre faveur (ex. certains de tes compagnons sont inconscients au sol), que fais-tu?

Je n’ai pas particulièrement d’attache avec le groupe, je ne suis qu’une mercenaire après tout et ils me paient pour leur sécurité et elle sera assurée dans la limite de mes moyens tant qu’ils seront en adéquation avec ma moralité de LG.

Si un combat tournait au vinaigre, je tenterai de faire du combat défensif pour protéger le healer afin qu’il soigne les autres et sur le mago pour qu’il puisse exterminer tout le monde.

Si plus personne n’est débout, là je partirai.

Mise en situation 2. Un feu éclate lors d’un combat dans une vieille maison. Le villain se sauve. Tu viens pour lui courir après mais tu entends les cris d’une personne provenant de la maison en flamme. Ta réaction?

Si je suis certaine que c’est le vilain, une dague dans le dos et je pars sauver la personne dans la maison en flamme, enfin essayer de sauver la personne.

Mise en situation 3. Vous capturez un espion. Tes compagnons veulent le torturer pour lui sortir les vers du nez. Ils veulent ensuite s’en débarrasser car c’est un fardeau dangereux. Qu’en penses-tu?

J’empêcherai la torture, nous ne devons pas nous rabaisser au même niveau que ceux que nous combattons. Je suis pour le moment une mercenaire dans le groupe et comme je l’ai dit plus haut, tant que l’employeur respecte les mêmes valeurs que moi où qu’il le montre pas et que je ne le sâche pas, pas grave 🙂

Mise en situation 4. Fender le barde te fait des avances à caractère sexuel. Il est insistant. Ta réponse?

ah les elfes… S’il est trop “Tu baises…” :
Je sorts ma dague et gentillement je lui dit en jouant avec elle : “Et si je commençais les préliminaires avec ma dague ? Peut-être n’est-ce pas assez gros ?” Et la je sorts ma bastard…

S’il me fait la court : Je préteste que nous ne nous connaissons pas
assez, que je ne dois pas avoir ce genre de relations avec mon employeur,
que je compte me préserver pour le mariage, j’en passe et des meilleurs 🙂

Au début de la partie:

Connaissances:
Balacazars
Famille du crime à Ptolus.

Le Ménestrel Fantôme Delver’s Square (H6)
An inn, a pub, and a restaurant all in one, the Ghostly Minstrel is the adventurer’s meeting place of choice. It has earned a reputation as the central feature of Delver’s Square and the focal point in the world of the delvers who plumb the depths below the city. On its second and third floors, the inn has a total of thirty guest rooms. A night’s stay at the Ghostly Minstrel costs either 5 sp, 7 sp, 1 gp, or 2 gp, depending on the room’s size and location. Keeping a horse overnight in the stables behind the inn costs an additional 5 sp. Vard Hillman, the owner of the Ghostly Minstrel, keeps a low profile. Although he is there most days, he spends his time in the kitchen or in his makeshift office in the third floor storeroom. The “faces” of the Ghostly Minstrel are Tellith Herdsman, a pretty young woman with reddish-brown hair who works the front desk, managing the inn portion of the establishment, and Zade Kenevan, a bald, skinny, and gruff bartender who remembers virtually everyone who comes in.

Delver’s Square
Comprising the square itself and the area surrounding it in about a five- or six-block radius, Delver’s Square lies near the center of Midtown, on Center Street between Tavern Row and Lower God Row. It serves as a central focus for adventurers who come to the city. Originally called Runihan Square, the place was named after the heroic fighter Abesh Runihan, who slew the evil ghost-lich Kagrisos as it was about to loose a terrible plague upon the city. A fourteen-foot statue of Runihan stands in the center of the square before a round fountain. Aside from hosting a number of businesses, most of which cater to adventurers, Delver’s Square also contains the main entrance to the Undercity Market: a wide staircase right behind the statue. Businesses in the actual Delver’s Square (not the entire neighborhood) include The Bull and Bear Armory, Danbury’s, Ebbert’s Outfitters, The Ghostly Minstrel, Myraeth’s Oddities, Potter’s Hostel, and Rastor’s Weapons. The Delver’s Square neighborhood includes the nearby infamous Tavern Row, a street of many bars, inns, and restaurants.

Knights of the Pale
An order of knighthood dedicated to combating supernatural threats, particularly demons and evil spellcasters, the stalwart Knights of the Pale makeup for their small membership with skill and power. Although they are not an official arm of the Church of Lothian, they base their order on the veneration of a number of that religion’s most important saints. Sixteen members comprise the Knights of the Pale, although twice that number of retainers, men-at-arms, and cohorts also work with the order, making it seem larger than it really is. The Knights of the Pale are quite exclusive and discriminating. Dierna Hillerchaun is the order’s leader. The knights base themselves out of her home, a manor in Oldtown called the Bladechapel. The knights work with the Keepers of the Veil and the Malkuth from time to time, struggling against evil creatures below the city, in the Necropolis, or elsewhere. The symbol of the Knights of the Pale is a sword thrust into a blue vortex.




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